Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος στο Κέντρο Υγείας Αριδαίας

Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος του ΚΥ Αριδαίας

Το Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος του Κέντρου Υγείας Αριδαίας εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους κάθε πρώτη Παρασκευή του μήνα, τον Ιανουάριο 2014 θα λειτουργήσει στις 17/1/2014.

Το Κάπνισμα είναι μία μάστιγα που προκαλεί σωματική και ψυχολογική εξάρτηση με αρνητικές συνέπειες στην οικονομία, το περιβάλλον, αλλά και σοβαρότατες επιπτώσεις στην υγεία ακόμη και στη ζωή των καπνιστών αφού 1 στους 4 καπνιστές πεθαίνει από αυτή τη συνήθεια.

Η διακοπή του καπνίσματος απαιτεί έγκαιρη θεραπευτική αντιμετώπιση, σταθερή παρακολούθηση και ψυχολογική στήριξη.

Τα παραπάνω ευελπιστούμε να προσφέρει το νέο ιατρείο που θα απαρτίζεται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό:

Σκριάπας Χρήστος, Γενικός Ιατρός και
Πούλου Αικατερίνη, Επισκέπτρια Υγείας

με εκπαίδευση σε αντικαπνιστικά προγράμματα του Υπουργείου Υγείας.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να κλείσουν ραντεβού στο τηλεφωνικό κέντρο του Κέντρου Υγείας Αριδαίας 2384350000.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνεστε στην Επισκέπτρια υγείας του Γραφείο Κοινωνικής Φροντίδας, Πούλου Αικατερίνη.

Βγάζει τον Στόλο στο Αιγαίο η Άγκυρα μετά το επεισόδιο στην Λαδοξέρα

Kινήσεις τουρκικών πολεμικών πλοίων καταγράφηκαν κατά την διάρκεια της νύχτας σε όλο το μήκος των μικρασιατικών ακτών, αμέσως μετά το επεισόδιο στην βραχονησίδα Λαδοξέρα/Ζουράφα.
Τουρκικά πλοία κατευθύνονται με χαμηλή ταχύτητα εδώ και μία ώρα περίπου από το ναύσταθμο του Γκιολτσούκ προς την έξοδο των Δαρδανελίων, ενώ και στους ναυστάθμους Σμύρνης και Αλικαρνασσού καταγράφεται υψηλή κινητικότητα.
Έχουν καταμετρηθεί περί τις επτά κύριες μονάδες, φρεγάτες, κλάσης ΜΕΚΟ-200ΗΝ και O.H.Perry να αποπλέουν, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο για τουλάχιστον πέντε υποβρύχια τα οποία ήδη έχουν αποπλεύσει από τις βάσεις τους.
Ταυτοχρόνως με το πρώτο φως της ημέρας πριν λίγα λεπτά άρχισαν πτήσεις τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και ηλεκτρονικού πολέμου CN-235.
Σε όλους τους τούρκικους ναυστάθμους επικρατεί οργασμός και πυρομαχικά φορτώνονται στα πλοία.
Ελπίζεται ότι η όλη κινητοποίηση έχει να κάνει με τις μεγάλες ασκήσεις που ξεκινά το τουρκικό Ναυτικό σε 24 ώρες τόσο στο κεντρικό-βόρειο Αιγαίο, όσο και μεταξύ Ρόδου και συμπλέγματος Μεγίστης.
Πάντως η όλη κίνηση παρακολουθείτε στενά από το ΠΝ και τα ναυτικά παρατηρητήρια, ενώ επικρατεί γενικά κατάσταση αυξημένης επιφυλακής (και στην ΠΑ, αλλά και σε μονάδες του Στρατού, ειδικά στην περιοχή των Δωδεκανήσων.
Σύμφωνα με τρεις ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Άγκυρα από τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου έως την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου δεσμεύει τρεις περιοχές του Αιγαίου, δύο στο βόρειο και μία στο νοτιοανατολικό Αιγαίο (αποκλεισμός Μεγίστης) σε σειρά ασκήσεων ανάμεσα στα ελληνικά νησιά, σημαντικότερη από τις οποίες είναι η «Akci Deniz» («Θαλάσσιος Πνεύμονας»).
Να σημειώσουμε ότι έχουν εκδόσει και Sub Note που σημαίνει έντονη δραστηριότητα εχθρικών υποβρυχίων στις περιοχές αυτές.

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ!



ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ:ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ!





alt
























Eυρισκόμενος στα πρόθυρα του θανάτου, ο Μέγας

Αλέξανδρος συγκάλεσε τους στρατηγούς του και τους κοινοποίησε τις τρεις τελευταίες επιθυμίες του 

1. Να μεταφερθεί το φέρετρό του στους ώμους από τους καλύτερους γιατρούς της εποχής.

2. Τους θησαυρούς που είχε αποκτήσει [ασήμι, χρυσάφι, πολύτιμους λίθους] να τους σκορπίσουν σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον τάφο του. 
3. Τα χέρια του να μείνουν να λικνίζονται στον αέρα, έξω από το φέρετρο, σε θέα όλων...

Ένας από τους στρατηγούς, έκπληκτος από τις ασυνήθιστες επιθυμίες, ρώτησε τον Αλέξανδρο ποιοι ήταν οι λόγοι.

Ο Αλέξανδρος του εξήγησε: ...

1. Θέλω οι πιο διαπρεπείς γιατροί να σηκώσουν το φέρετρό μου, για να μπορούν να δείξουν με αυτό

τον τρόπο ότι ούτε εκείνοι δεν έχουν, μπροστά στο θάνατο, τη δύναμη να θεραπεύουν!

2. Θέλω το έδαφος να καλυφθεί από τους θησαυρούς μου, για να μπορούν όλοι να βλέπουν ότι τα αγαθά που αποκτούμε εδώ, εδώ παραμένουν!

3. Θέλω τα χέρια μου να αιωρούνται στον αέρα, για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν ότι ερχόμαστε με τα χέρια άδεια και με τα χέρια άδεια φεύγουμε, όταν τελειώσει για εμάς ο πιο πολύτιμος θησαυρός που είναι ο χρόνος! Ο ΧΡΟΝΟΣ είναι ο πιο πολύτιμος θησαυρός που έχουμε, γιατί είναι περιορισμένος.
Μπορούμε να δημιουργήσουμε χρήμα, αλλά όχι περισσότερο χρόνο. Όταν αφιερώνουμε χρόνο σε ένα πρόσωπο, του παραχωρούμε ένα μέρος από τη ζωή μας που ποτέ δεν θα μπορέσουμε να αναπληρώσουμε.

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014


Γκιόλβας: "Σε 48 ώρες καταστώ την Ελλάδα υπερδύναμη! Είναι προδότες!" [Βίντεο]

Ο Γεώργιος Γκιόλβας έφυγε από αυτόν τον κόσμο στις 14 Νοεμβρίου 2003. Το όνομά του συνδέθηκε σε μεγάλο βαθμό με τη νέο-μυθολογία της....περιβόητης ομάδας Έψιλον.
Ο Γκιόλβας ήταν μηχανολόγος - πυρηνικός φυσικός και είχε 19 αναγνωρισμένες διεθνώς εφευρέσεις.
Οι συνεντεύξεις που έδωσε στη ζωή του ήταν ελάχιστες και πάντα προκαλούσαν αίσθηση.
Σε αυτό το άρθρο θα σας κάνω γνωστή μια συνέντευξη την οποία και έδωσε 1 περίπου μήνα πριν πεθάνει - συγκεκριμένα στα τέλη του Σεπτέμβρη(2003).\
Η συνέντευξη αυτή δόθηκε για να «παίξει» στην τηλεόραση κάτι όμως που δεν έγινε(ως τώρα), καθώς μετά το θάνατό του τα δικαιώματα της συνέντευξης αυτής έχουν περάσει στη γυναίκα του Γ. Γκιόλβα, η οποία και προς το παρόν δεν επιθυμεί τη δημοσιοποίηση της.
Τέλος, αξίζει να αναφέρω ότι οι άνθρωποι οι οποίοι και κατέχουν την κασέτα αυτή, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού...
Ας περάσουμε όμως στα κυριότερα σημεία, στο περιεχόμενο δηλαδή της συνέντευξης.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ko9hAPUJL44

ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

E-mail Εκτύπωση PDF
1Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:
«Ο ανεξομολόγητος άνθρωπος είναι όμοιος με έναν αβάπτιστον και είναι αδύνατον να σωθή. Καί ανίσως ένας όπου απέθανεν εάν μεν και επρόφθασε να εξομολογηθή και ας μη κοινώνησεν είναι ελπίδα εις αυτόν. Εάν δε και δεν εξομολογηθή, ας κοινωνήσει όσες φορές θέλει, τίποτες δεν ωφελείται, μάλιστα βλάπτεται, επειδή και κοινωνεί ανάξια και αλλοίμονον εις αυτόν. Πρώτον πρέπει να γίνεται η εξομολόγησις, έπειτα η Αγία Κοινωνία. Πρώτον να πλύνωμε και να καθαρίσωμεν το αγγείον και ύστερα να βάλωμεν το πολύτιμον πράγμα μέσα».

Μού έλεγε ο  Παππούλης Άγιος Πορφύριος:

«Όσο πιο μακριά από το Θεό είναι ο άνθρωπος, τόσο πιο πολύ στενοχωριέται και ταλαιπωρείται από διάφορα πράγματα. Πρέπει να πηγαίνουμε στον πνευματικό μας όταν έχουμε κάτι που μας βασανίζει».

«Να εξομολογείσαι τακτικά και καλά, γιατί και Πατριάρχης να είσαι, αν δεν εξομολογείσαι, δεν σώζεσαι», μου είπε μια άλλη φορά.

Έλεγε ως, με το μυστήριο της Εξομολογήσεως ο,τι είναι πεσμένο χάμω ανορθώνεται. Μας είπε κάποτε τη συγκινητική περίπτωση ενός μοναχού, ο οποίος είχε πάει μικρός στο Άγιο Όρος και είχε πολλά χαρίσματα, που τον έκαμναν να νιώθει ότι ζούσε μέσα στον παράδεισο.

Μιά ημέρα δεν έκανε υπακοή σε κάτι, που του είπε ο Γέροντάς του, και του έφυγε τότε όλη αυτή η χαριτωμένη κατάσταση. Όταν γύρισε ο Γέροντάς του κι έκανε εξομολόγηση και διαβάστηκε η συγχωρητική ευχή, αμέσως επανήλθε η κατάσταση εκείνη της χάριτος, την οποία είχε απολέσει.

Ο Γέρων Πορφύριος τόνιζε πάντοτε ότι, όταν είμαστε μέσα στην...
Εκκλησία, όταν συμμετέχουμε στα Μυστήρια της Εκκλησίας, είμαστε μέσα στον παράδεισο. Καί ότι, όσο πιο πολύ συμμετέχουμε στα Μυστήρια, τόσο πιο πολύ είμαστε στην αιώνια ζωή. Γι’ αυτό και πάντοτε μας θύμιζε τη ρήση του Κυρίου μας:

ΗΠΑ: Το Πεντάγωνο τοποθετεί τους χριστιανούς που μιλάνε στο στρατό για την πίστη τους στην ίδια κατηγορία με τους «προδότες» και τους «βιαστές»

Το Πεντάγωνο κυκλοφόρησε μια δήλωση που επιβεβαιώνει ότι οι στρατιώτες θα μπορούσαν να διωχθούν για την προώθηση της πίστης τους:
«Ο θρησκευτικός προσηλυτισμός δεν επιτρέπεται εντός του Υπουργείου Άμυνας ... Στρατοδικεία και μη δικαστικές ποινές θα αποφασίζονται για κάθε περίπτωση χωριστά ...».
Η δήλωση, που κυκλοφόρησε από το Fox News, ακολουθεί μια αναφορά του Breitbart News για τη συνάντηση των υποψηφίων για το Πεντάγωνο της κυβέρνησης Ομπάμα με τον Αμερικανο-Εβραίο αντιχριστιανό εξτρεμιστή Mikey Weinstein για την ανάπτυξη διαδικασιών στρατοδικείου για την τιμωρία των χριστιανών στο στρατό που θα εκφράζουν ή θα μοιράζονται την πίστη τους.
(Ο Weinstein, που είναι δικηγόρος, είναι ο επικεφαλής του “Ιδρύματος Στρατιωτικής Θρησκευτικής Ελευθερίας” (Military Religious Freedom Foundation) μίας οργάνωσης «υπεράσπισης δικαιωμάτων» και λέει ότι οι χριστιανοί - συμπεριλαμβανομένων των ιερέων – που μιλάνε σε άλλους στο στρατό για το ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού είναι ένοχοι «προδοσίας» και διαπράττουν μια πράξη που είναι συνώνυμη με «πνευματικό βιασμό» και ένα σοβαρό έγκλημα όπως είναι η «σεξουαλική επίθεση».
Υποστήριξε, επίσης, ότι οι Χριστιανοί που μοιράζονται την πίστη τους στο στρατό είναι «εχθροί του Συντάγματος».
Η εμμονή του Weinstein με την «από-χριστιανοποίηση του στρατού» προέρχεται από «αντισημιτικά περιστατικά ψυχολογικής παρενόχλησης» που έζησε ο ίδιος, όπως λέει, στην Στρατιωτική Ακαδημία που φοίτησε, την δεκαετία του ‘70, όπου εκεί είδε «σημειώσεις με σβάστικες» και «αντισημιτικά σχόλια», δέχτηκε απειλές κατά της ζωής του, καψόνια και δύο βίαια επεισόδια.
Ο Weinstein επίσης «έγινε θηρίο» όταν διαπίστωσε ότι και οι δύο γιοι του είχαν εκτεθεί σε «χριστιανικό προσηλυτισμό» στην Ακαδημία. Ο ένας του γιος, του ανέφερε ότι χρησιμοποιούσαν «αντι-σημιτική γλώσσα» και τον ρωτούσαν «πως αισθανόταν που σκότωσε τον Ιησού»).
H καταδίκη από στρατοδικείο σημαίνει ότι ένας στρατιώτης έχει διαπράξει έγκλημα βάσει του ομοσπονδιακού στρατιωτικού νόμου των ΗΠΑ. Η τιμωρία από το στρατοδικείο περιλαμβάνει από φυλάκιση έως και ατιμωτική έξοδο από τον στράτευμα.
Έτσι, οι μη στρατιωτικοί διορισθέντες από τον Ομπάμα που διοικούν το Πεντάγωνο επιβεβαιώνουν ότι ο στρατός θα θεωρεί «έγκλημα» που ενδεχομένως θα οδηγεί σε φυλάκιση – το να μοιράζονται την πίστη τους οι ένστολοι.
Ανάμεσα σε αυτούς θα περιλαμβάνονται εφημέριοι – αξιωματικοί του στρατού που είναι χειροτονημένοι κληρικοί της πίστης τους (ως επί το πλείστον χριστιανοί πάστορες και ιερείς) – των οποίων το καθήκον από την ίδρυση του στρατού των ΗΠΑ, υπό τον George Washington, είναι να διδάσκουν την πίστη και να διακονούν τους στρατιώτες στις πνευματικές ανάγκες τους όταν έρχονται σε αυτούς για συμβουλές, οδηγίες ή παρηγοριά.
Ο κανονισμός αυτός θα περιορίσει σοβαρά την έκφραση της πίστης στο στρατό, ακόμη και εάν βασίζεται σε μια συνομιλία μεταξύ στενών φίλων. Θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε κατάργηση της θέσης του ιερέα στο στρατό, δεδομένου ότι δεν θα επιτρέπει οι ιερείς να λένε τίποτα για την πίστη τους.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς ένα μέλος του κλήρου θα μπορούσε να δώσει πνευματικές συμβουλές χωρίς να πει τίποτα που θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό.
Σε απάντηση στα σχέδια του Πενταγώνου, συνταξιούχος υποστράτηγος Jerry Boykin, ο οποίος είναι τώρα εκτελεστικός αντιπρόεδρος του χριστιανικού σωματείου ‘Family Research Council’ (FRC), δήλωσε στην εκπομπή Fox & Friends το πρωί της Τετάρτης:
"Έχει σημασία να δούμε τι εννοούν με τον όρο «προσηλυτισμό». ... Νομίζω ότι η ερμηνεία τους είναι κάπως συγκεχυμένη. Αν μιλάμε για εξαναγκασμό είναι ένα πράγμα, αλλά αν μιλάμε για την ελεύθερη άσκηση της πίστης μας ως μεμονωμένοι στρατιώτες, ναύτες, αεροπόροι και πεζοναύτες, ειδικά οι ιερείς, νομίζω ότι το χειρότερο σε αυτήν την περίπτωση είναι να πάψει να έχει την δυνατότητα ένας στρατιώτης να ασκεί τα της πίστης του".
Το FRC έχει ξεκινήσει μια αναφορά εδώ που έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 60.000 υπογραφές, με την οποία καλεί τον υπουργό άμυνας Chuck Hagel να σταματήσει να συνεργάζεται με τον Weinstein και την αντί - Χριστιανική του οργάνωση.

θα βγούνε στα μπλόκα»

Παρασκευή, 10 Ιανουάριος 2014

   Οι απλήρωτοι αγρότες από τον ΕΛΓΑ κινούνται και συζητούν την έξοδό τους στα μπλόκα στο επόμενο διάστημα. Αυτό τόνισε στον αντιπρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Αργύρη Μποτό ο βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής.
Ο κ. Τζαμτζής αναφέρθηκε στην καθυστέρηση καταβολής αποζημιώσεων στους αγρότες που επλήγησαν το 2013 από τον παγετό και το χαλάζι και αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχαν οι αγρότες με τον προϊστάμενο του ΕΛΓΑ στην Βέροια, σχετικά με τον χρόνο πληρωμής  από τον ΕΛΓΑ, των ζημιών που υπέστησαν ιδιαίτερα από το χαλάζι.
Το τοπικό υποκατάστημα του ΕΛΓΑ επικαλούμενο προβλήματα μειωμένου προσωπικού αλλά και διασποράς των δηλώσεων ζημιών των  αγροτών, σε διάφορους γεωπόνους, για την σύνταξη των εκτιμήσεων, έχει τονίσει σε ομάδες αγροτών, ότι οι αποζημιώσεις για το χαλάζι θα καθυστερήσουν πάρα πολύ.
   Ο κ. Τζαμτζής τόνισε στον κ. Μποτό ότι οι κουβέντες; αυτές έχουν αφήσει να εννοηθεί από τους αγρότες, ότι  οι ζημιές από το χαλάζι θα πληρωθούν το Πάσχα, με αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για μαζική αντίδραση των αγροτών και έξοδό τους σε κινητοποιήσεις.
  Ο κ. Τζαμτζής ζήτησε από τον κ. Μποτό να παρέμβει άμεσα και να δοθεί ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα πληρωμής των αγροτών από τον ΕΛΓΑ και να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η καταβολή των αποζημιώσεων αυτών να γίνει στο άμεσο επόμενο χρονικό διάστημα διότι οι αγρότες αυτοί υπέστησαν καθολική ζημιά, δεν πούλησαν προϊόν και γι΄ αυτό  τον λόγο αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης.
Ο κ. Μποτός  δεσμεύτηκε να ερευνήσει άμεσα το θέμα και θα δώσει απάντηση στον κ. Τζαμτζή.

Άνοιξε το πρόγραμμα Νέων Αγροτών 2014

Πέμπτη, 09 Ιανουάριος 2014

        
        
      Σύμφωνα με την αριθμ. 26984/19-12-2013 Πρόσκληση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους με δικαίωμα συμμετοχής να συμμετάσχουν στο Μέτρο 112 <Εγκατάσταση Νέων Γεωργών >.
Στόχος του Μέτρου 112 είναι η πληθυσμιακή αναζωογόνηση της υπαίθρου με την εγκατάσταση νέων γεωργών κάτω των 40 ετών, μέσω της παροχής κινήτρων, προκειμένου να διευκολυνθεί η αρχική του εγκατάσταση και η διαρθρωτική προσαρμογή των εκμεταλλεύσεών τους με την υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου, γεγονός που θα συμβάλει θετικά, τόσο στην απασχόληση, όσο και στη διατήρηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο.
Το Μέτρο 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης «Ε.Γ.Τ.Α.Α.») και το Ελληνικό Δημόσιο.
Εγκρίνεται ποσό συνολικού ύψους 140.000.000€ για την κάλυψη Δημόσιας Δαπάνης που θα αναληφθεί για Νομικές Δεσμεύσεις που θα προκύψουν από την χορήγηση ενισχύσεων το έτος 2014 για το Μέτρο 112 του Άξονα 1 του ΠΑΑ 2007-2013 και σε εφαρμογή της αριθμ. 704/2008 ΚΥΑ, όπως ισχύει κάθε φορά.
Οι πιστώσεις του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ορίζονται στα 32.400.000€.
Στις περιπτώσεις που το όριο των πιστώσεων που έχει κατανεμηθεί σε μία Περιφέρεια δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί από τα ποσά που απαιτούνται για την ένταξη υποψηφίων νέων γεωργών κατά το συγκεκριμένο έτος της κατανομής, είναι δυνατή η μεταφορά του πλεονάζοντος ποσού σε άλλες
Δικαίωμα υποβολής αίτησης ενίσχυσης στο Μέτρο έχουν φυσικά πρόσωπα, μόνιμοι κάτοικοι της Ελληνικής Επικράτειας, εγγεγραμμένοι στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (Ο.Σ.Δ.Ε.), που εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά ως αρχηγοί γεωργικής εκμετάλλευσης, κατά το δεκατετράμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης ενίσχυσης, εφόσον στο πρόσωπό τους, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ενίσχυσης, πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, έχουν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και φερεγγυότητα και δεν έχουν συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας τους. Η ηλικία υπολογίζεται με βάση τη διαφορά μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση ενίσχυσης και της ημερομηνίας γέννησης.
β) Είναι μόνιμοι κάτοικοι περιοχής εφαρμογής του Μέτρου.
Πιο συγκεκριμένα ο υποψήφιος θα πρέπει να είναι μόνιμος κάτοικος περιοχής: Ορεινής ή μειονεκτικής Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας και Οικισμού. Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας κανονικής περιοχής με πραγματικό πληθυσμό έως 100.000 κατοίκους.
γ) Η γεωργική τους εκμετάλλευση έχει ελάχιστο μέγεθος απαιτήσεων σε εργασία μισή (0,5) Μονάδα Ανθρώπινης Εργασίας (1 Μ.Α.Ε. = 1750 ώρες απασχόλησης ανά έτος) και πληροί τις λοιπές προϋποθέσεις του Κεφ. I.Γ2.
δ) Διαθέτουν επαρκή επαγγελματική ικανότητα ή αναλαμβάνουν τη δέσμευση να την αποκτήσουν εντός 36 μηνών από την ημερομηνία λήψης της ατομικής απόφασης έγκρισης.
ε) Υποβάλλουν Επιχειρηματικό Σχέδιο, μέγιστης χρονικής διάρκειας πέντε ετών με δεσμευτικούς στόχους και χρονικές προθεσμίες για την ανάπτυξη των γεωργικών δραστηριοτήτων τους, καθώς και για τη διαρθρωτική προσαρμογή της εκμετάλλευσής τους, αλλά και για την απόκτηση ή συμπλήρωση επαρκούς επαγγελματικής ικανότητας, εφόσον απαιτούνται.
στ) Αναλαμβάνουν τις συμβατικές δεκαετείς μακροχρόνιες υποχρεώσεις.
ζ) Δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες μη επιλέξιμων υποψηφίων (Κεφ. I.Γ3).
Ο όρος της πρώτης φοράς για την εγκατάσταση του υποψηφίου ως αρχηγού γεωργικής εκμετάλλευσης, προκειμένου να τύχει των ενισχύσεων του Μέτρου, εκπληρώνεται εφόσον το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της ημερομηνίας πρώτης εγκατάστασης στη γεωργική εκμετάλλευση και της λήψης της απόφασης έγκρισης δεν υπερβαίνει τους δεκαοκτώ (18) μήνες.
 
Περίοδος υποβολής αιτήσεων ορίζεται η περίοδος από 18-03-2014 έως 16-05-2014 και ως περίοδος έγκρισης αυτών η μετά την 18-03-2014 περίοδος.  
 
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες:
Στις κατά τόπους ΔΑΟΚ των αιρετών Περιφερειών.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων www.minagric.gr
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Διοικητικού Τομέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών www.agrotikianaptixi.gr
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.diavgeia.gov.gr με ΑΔΑ:ΒΛΓΓΒ-ΩΔΤ, ΑΔΑ:ΒΛΓΓΒ-3ΩΠ, ΑΔΑ: ΒΛΓΓΒ-ΨΡΖ.

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΕΛΛΑΣ

Ο νέος Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Πέλλας κ. Ηλίας Τσιαμήτρος επισκέφτηκε σήμερα (24/12) τον Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη, στο γραφείο του, στο πλαίσιο εθιμοτυπικής επίσκεψης, αλλά και για να του ευχηθεί ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων. Παρών ήταν στην συνάντηση και ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτριος Πασόης.

Δ. Σταμενίτης : Να αποζημιωθούν οι παραγωγοί για τις απώλειες από τον παγετό

Παρασκευή, 03 Ιανουάριος 2014

Συνάντηση με τον Υπουργό και τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ 

Συνάντηση με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Τσαυτάρη και τον Αντιπρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Αργύρη Μποτό είχε ο Βουλευτής Πέλλας Διονύσης Σταμενίτης με αφορμή την μεγάλη καθυστέρηση στο ζήτημα των αποζημιώσεων για τις ζημιές στις δενδρώδεις καλλιέργειες  από τον παγετό της περασμένης άνοιξης.
Ο Βουλευτής τόσο στη συνάντηση του με τον Υπουργό όσο και με τον Αντιπρόεδρο του ΕΛΓΑ τόνισε ότι η πολύ μεγάλη καθυστέρηση επίλυσης του προβλήματος αλλά και η αδυναμία του ΕΛΓΑ να καλύψει ασφαλιστικά τις εν λόγω ζημιές έχουν προκαλέσει τεράστια ανησυχία στον αγροτικό κόσμο.
Ο κ. Σταμενίτης έθεσε το ζήτημα των αποζημιώσεων μέσω ΕΛΓΑ και στους δύο άνδρες, ζητώντας να αποζημιωθούν οι απώλειες που προκλήθηκαν από τον παγετό και τις έντονες βροχοπτώσεις στα συμπύρηνα ροδάκινα, στα αχλάδια, στα δαμάσκηνα και στα μήλα.
Μάλιστα ο κ. Σταμενίτης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι,  ακόμη και σήμερα ο ΕΛΓΑ και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν έχουν αποφασίσει τον τρόπο, με τον οποίο θα αποζημιωθούν οι παραγωγοί, σημειώνοντας μάλιστα ότι προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση  ότι παράλληλα προχωρούν σε διαδικασίες αποζημίωσης της ακαρπίας στις ελιές σε άλλες περιοχές, στις οποίες τα φαινόμενα των άσχημων καιρικών συνθηκών εκδηλώθηκαν μεταγενέστερα από τις καταστροφές που υπέστησαν οι παραγωγοί του Ν. Πέλλας.
Το γεγονός αυτό, όπως σημείωσε ο Βουλευτής, είναι βέβαιο ότι αποτελεί άδικη και άνιση αντιμετώπιση των παραγωγών ανά την επικράτεια, και προκαλεί την δικαιολογημένη αντίδραση του αγροτικού κόσμου του Ν. Πέλλας

Το Απόκρυφο Βιβλίο του Ενώχ

Η ταυτότητα του Ενώχ
Ο Ενώχ θεωρείται ότι είναι ο έβδομος μετά τον Αδάμ Πατριάρχης των Εβραίων που έζησε στα χρόνια πριν από τον Κατακλυσμό. Πατέρας του Μαθουσάλα, παππούς του Λάμεχ και πρόπαππος του Νώε, θεωρείται από τη χριστιανική παράδοση ως ένας από τους δύο προφήτες (ο άλλος είναι ο Ηλίας), οι οποίοι δεν πέθαναν αλλά ανελήφθησαν ζωντανοί στους ουρανούς. Πιστεύεται ότι και οι δύο θα επιστρέψουν στη Γη στα χρόνια του Αντίχριστου, όπως αναφέρεται στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, και θα είναι οι τελευταίοι μάρτυρες της Πίστης πριν από τη Δευτέρα Παρουσία. (Αποκ. Ια’ 1 – 12).
Ωστόσο, αρκετοί αμφισβητούν την ιστορικότητα του προσώπου του Ενώχ, δεχόμενοι ότι αυτό αποτελεί συλλογικό τίτλο μιας τάξης ανθρώπων, εξελιγμένων πνευματικά, που δίδαξαν στους υπόλοιπους τις επιστήμες και τις τέχνες, όπως δέχεται το Θεοσοφικό σύστημα της Έλενας Μπλαβάτσκυ. Ο ίδιος κύκλος πιστεύει ότι συλλογικά είναι και τα ονόματα του Προμηθέα, του Ορφέα, του θεού Θωθ ή Ερμή, των Edris των μουσουλμάνων και άλλων προσώπων που αναφέρονται στη μυθολογία.
Το βιβλίο του Ενώχ
Στον Προφήτη Ενώχ αποδίδεται η συγγραφή ενός κειμένου το οποίο περιέχει προφητείες για την έλευση του Μεσσία, τη συντέλεια του κόσμου, μιλάει για την πτώση των αγγέλων και δίνει λεπτομερείς περιγραφές της κόλασης και του παράδεισου, των κινήσεων των πλανητών και των καιρικών φαινομένων καθώς και πολλά άλλα.
Το βιβλίο αυτό, οι διδαχές του οποίου θεωρούνται ότι μεταφέρθηκαν μέσω της προφορικής παράδοσης, δεν συμπεριλαμβάνεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και λογίζεται ως απόκρυφο κείμενο, αν και πιθανώς να έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο την Πεντάτευχο των Εβραίων αλλά ακόμα και την ίδια την Αποκάλυψη του Απόστολου Ιωάννη και τις επιστολές των αποστόλων.
Οι πρώτοι πατέρες της εκκλησίας επηρεάστηκαν έντονα από αυτό και το εγκωμίασαν, όπως ο ‘Aγιος Ειρηναίος, ο Ιουστίνος, ο ‘Aγιος Κλήμης ο Αλεξανδρείας, ο Αθηναγόρας, ο Απόστολος Πέτρος και ο Εβραίος ιστορικός Ιώσηπος.
Παρ’ όλα αυτά, κανείς εξ’ αυτών δεν συμφώνησε με τη διήγηση της πτώσης των αγγέλων, όπως θα δούμε παρακάτω. Γεγονός πάντως είναι ότι δεν θεωρείται αιρετικό βιβλίο, έστω και αν δεν συμπεριλαμβάνεται στην Παλαιά Διαθήκη.
Σύμφωνα με τους μελετητές το πιθανότερο είναι ότι γράφτηκε στην εβραϊκή γλώσσα, στα χρόνια της Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας και αυτό γιατί πολλές περιγραφές του, όπως του Παλαιού των Ημερών, μοιάζουν με αντίστοιχες περιγραφές του προφήτη Δανιήλ. Σίγουρο είναι δε ότι υπέστη παραλλαγές κατά τις αντιγραφές του και ενώ ήταν πασίγνωστο στους πρωτοχριστιανικούς χρόνους, τα ίχνη του εξαφανίζονται περίπου στα τέλη του 8ου με αρχές του 9ου μ.Χ αιώνα.
Οι ‘Aγγλοι περιηγητές Bruce και Ruppel βρίσκουν ένα αντίγραφό του στην Αβυσσηνία, γραμμένο στην κοπτική γλώσσα, και το 1811 γίνεται η μετάφρασή του στα αγγλικά από τον Επίσκοπο Lawrence και έπειτα και σε άλλες γλώσσες.
Τα «αιρετικά» σημεία του βιβλίου.
Όπως προαναφέρθηκε, το σημείο που ξεσήκωσε αντιδράσεις ήταν η διήγηση της πτώσης των αγγέλων. Η χριστιανική παράδοση θεωρεί πως ένας άγγελος, ο Εωσφόρος, πιθανότατα ο μέχρι τότε ανώτερος στην αγγελική ιεραρχία, λόγω της αλαζονείας του που τον έκανε να θέλει να γίνει υπεράνω του Θεού, αποστάτησε και οι άγγελοι χωρίστηκαν σε δύο παρατάξεις: σε εκείνους που τον ακολούθησαν και σε εκείνους που απάντησαν στο κάλεσμα του Αρχάγγελου Μιχαήλ «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου».
Η τραγική φιγούρα του Εωσφόρου ώθησε πολλούς καλλιτέχνες να τον τιμήσουν μέσα από τα έργα τους.
Οι πρώτοι, μαζί με τον αρχηγό τους εξέπεσαν για πάντα από την ιεραρχία του Φωτός και μετατράπηκαν στους σκοτεινούς δαίμονες που από τότε επιβουλεύονται το Θείο έργο. Πάνω σε αυτή την άποψη έχουν δημιουργηθεί πολλές παραδόσεις από τη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη εκκλησία. Το βιβλίο του Ενώχ, όμως, έχει διαφορετική άποψη. Ας δούμε ποια είναι αυτή:
« Και εγένετο όταν επληνθύνθησαν οι υιοί των ανθρώπων εν εκείναις ταις ημέραις εγεννήθησαν αυτοίς θυγατέραι ωραίαι και καλαί. Και εθεάσαντο αυτάς οι άγγελοι, υιοί ουρανού και είπον προς αλλήλους. Δεύτε εκλεξώμεθα εαυτοίς γυναίκας από των ανθρώπων και γεννήσωμεν εαυτοίς τέκνα. Και είπεν ο Σεμειαζάς προς αυτούς, ος ην άρχων αυτών. Φοβούμαι μη ου θελήσετε ποιήσαι το πράγμα τούτον και έσομαι εγώ μόνος οφειλέτης αμαρτίας μεγάλης. Απεκρίθησαν ουν αυτώ πάντες. Ομόσωμεν όρκω πάντες και αναθεματίσωμεν πάντες αλλήλους μη αποστρέψαι την γώμην ταύτην, μέχρις ουν αν τελέσωμεν αυτήν και ποιήσωμεν το πράγμα τούτον. Τότε ώμοσαν πάντες ομού και ανεθεμάτισαν αλλήλους εν αυτώ…»
« Και έλαβον εαυτοίς γυναίκας, έκαστος αυτών εξελέξαντο εαυτοίς γυναίκας και ήρξαντο εισπορεύεσθαι προς αυτάς και μιάνεσθαι εν αυταίς και εδίδαξαν αυτάς φαρμακείας και παοιδάς και ριζοτομίας και τας βοτάνας εδήλωσαν αυτάς. Αι δε εν γαστρί λαβούσιν ετέκοσαν γίγαντας μεγάλους εκ πηχών τρισχιλίων οίτινες κατήσθοσαν τους κόπους των ανθρώπων. Ως δε ουκ εδυνήθησαν αυτοίς οι άνθρωποι επιχορηγείν, οι γίγαντες ετόλμησαν επ’ αυτούς και κατησθίοσαν τους ανθρώπους και ήρξαντο αμαρτάνειν εν τοις πετεινοίς και τοις θηρίοις και ερπετείς και τοις ιχθύσιν και αλλήλων τας σάρκας κατεσθίειν και το αίμα έπινον. Τότε η γη ενέτυχεν κατά των ανόμων…»
Η διήγηση συνεχίζει αναφέροντας αναλυτικά τις τέχνες που δίδαξαν οι άγγελοι στις γυναίκες και το κακό που έσπειραν οι γίγαντες στη γη, μέχρις ότου οι τέσσερις ισχυρότεροι άγγελοι, ο Μιχαήλ, ο Γαβριήλ, ο Σουριήλ και ο Ουριήλ έριξαν το βλέμμα τους στη γη και διαπίστωσαν τι είχε συμβεί, οπότε και ενημέρωσαν το Θεό.
Ο Θεός αποφάσισε να ριφθούν οι εκπεσόντες στα βάθη της αβύσσου για πάντα, οι γίγαντες να αφανιστούν από τα ίδια τους τα χέρια και το αμαρτωλό γένος των ανθρώπων να εκλείψει από τον Κατακλυσμό.
Οι εκπεσόντες παρακάλεσαν τον Ενώχ να μεσολαβήσει για αυτούς στο Θεό αλλά Εκείνος τους απάντησε ότι οι άγγελοι μεσολαβούν για τους ανθρώπους και όχι το αντίστροφο. Συνεχίζοντας το κείμενο αναφέρει το εξαιρετικά ενδιαφέρον, ότι οι γίγαντες θα γεννήσουν πονηρά πνεύματα που θα καλούνται πνεύματα του κακού, δεν θα τρώνε, δεν θα πίνουν, θα είναι αόρατα και υπεύθυνα για κάθε συμφορά των ανθρώπων.
Το έργο “Fall of the Rebel Angels” του Peter Paul Rubens(1618-1620)- Oil on canvas. Alte Pinakothek, Munich, Germany
Σχόλια για την πτώση των αγγέλων
Έχουν υπάρξει διάφορες απόπειρες ερμηνείας της παραπάνω διήγησης, που αποτελεί και το «αιρετικότερο» σημείο του βιβλίου.
Κατ’ αρχήν οφείλει να επισημανθεί πως ένα τέτοιο κείμενο μπορεί να είναι αλληγορικό και η πραγματική ερμηνεία του να βασίζεται σε «κλειδιά» χωρίς τη γνώση των οποίων δεν είναι δυνατό να ερμηνευτεί. Εγώ θα στηριχτώ σε όσα αυτολεξί περιγράφονται.
Ισχυρίζονται κάποιοι ότι η μετάφραση της λέξης «Ελωίμ» είναι λανθασμένη, επειδή αυτή δεν μεταφράζεται μόνο ως άγγελοι, όπως στον Ενώχ αλλά και ως υιοί του Θεού ή ενάρετοι άνθρωποι.
Επομένως οι «υιοί του Θεού»- δηλαδή οι ενάρετοι άνθρωποι- αναπαράχθηκαν με «κατώτερες» γυναίκες διαπράττοντας αμαρτία και όχι οι
‘Aγγελοι του Θεού.
Η αλήθεια είναι ότι η εβραϊκή λέξη «Ελωίμ» είναι πληθυντικός αριθμός, σημαίνει «θεοί» ή «δυνάμεις» και η φράση «bne Elohim» σημαίνει «υιοί των Θεών», όπως αναφέρεται και στη Γένεση στην επίμαχη φράση «ιδόντες δε οι υιοί του Θεού τας θυγατέρας των ανθρώπων…» (Γεν. 6, 2). Η επεξήγηση του σημείου αυτού στη μετάφραση που έχω στη διάθεσή μου (Αδελφότης Σωτήρ υπό Ν. Βασιλειάδη) ισχυρίζεται ότι οι «υιοί του Θεού» είναι οι απόγονοι της ευσεβούς γενεάς του Σηθ από τον Ενώς και οι θυγατέρες των ανθρώπων είναι οι απόγονοι της γενεάς του Κάιν, η οποία χαρακτηρίζεται ως διεφθαρμένη.
Στο κείμενο όμως του Ενώχ αναφέρεται: «ήταν διακόσιοι εκείνοι που κατέβηκαν στα χρόνια του Ιάρεδ στην κορυφή του όρους Ερμώμ».
Εάν λοιπόν επρόκειτο για ανθρώπους, από ποιο ψηλότερο προφανώς σημείο κατέβηκαν στο όρος; Για να κατέβει κανείς κάπου, πρέπει να βρίσκεται ψηλότερα και τι είναι ψηλότερα από ένα βουνό;
Αυτό, μαζί με την ερμηνεία που στηρίζεται στους υιούς του Θεού ως απογόνους του Σηθ, μας φέρνει έντονα στο νου το απόκρυφο – ψευδεπίγραφο βιβλίο του Αδάμ και της Εύας, όπου αναφέρεται ότι οι Πρωτόπλαστοι εκδιωχθέντες από τον Παράδεισο έζησαν στην κορυφή ενός πανύψηλου όρους και μετά τη δολοφονία του ‘Aβελ, οι απόγονοι του Κάιν έζησαν στους πρόποδες του όρους και απαγορευόταν στους ευσεβείς της κορυφής να κατέβουν και να συγχρωτιστούν με τους μιαρούς συγγενείς τους στους πρόποδες.
Αλλά, ακόμα και αυτό να δεχτούμε ως εξήγηση, το κείμενο αναφέρει τους «καταβάντες επί του Αραντίς», επομένως δεν δεχόμαστε ότι οι ευσεβείς της κορυφής κατέβηκαν στους μιαρούς αλλά κάποιοι ψηλότερα από το όρος.
Η ερμηνεία της λέξης ως «άνθρωποι», όμως, δεν εξηγεί τα προϊόντα αυτής της ένωσης, δηλαδή τους γίγαντες ή Νεφιλίμ, όπως αναφέρονται στο κείμενο.
Εάν επρόκειτο για ανθρώπους, για ποιο λόγο η αναπαραγωγή τους οδήγησε στη γέννηση Γιγάντων, οι οποίοι αναφέρονται και στη Γένεση; «οι δε γίγαντες ήσαν επί της γης εν ταις ημέραις εκείναις. Και μετ’ εκείνο, ως αν εισεπορεύοντο οι υιοί του Θεού προς τας θυγατέρας των ανθρώπων και εγεννωσαν εαυτοίς. Εκείνοι ήσαν οι γίγαντες οι απ’ αιώνος, οι άνθρωποι οι ονομαστοί» (Γεν. 6, 4).
Ενώ στους Αριθμούς (33, 13) αναφέρει ότι ήταν υιοί των «Ανάκ» και υπαινίσσεται ότι τελικά ο Κατακλυσμός δεν τους κατάστρεψε όλους αλλά κάποιοι τουλάχιστον επέζησαν στην περιοχή της Παλαιστίνης.
Ένα ακόμα επιχείρημα όσων δέχονται την εκδοχή της λανθασμένης μετάφρασης στηρίζεται στη Γένεση, όπου ο Θεός αναφέρει: «ου μη καταμείνει το πνεύμα μου εν τοις ανθρώποις τούτοις εις τον αιώνα δια το είναι αυτούς σάρκας» (Γεν. 6,3).
Εάν εξετάσουμε το κείμενο, όμως, διαπιστώνουμε ότι η λέξη «άνθρωποι» μπορεί να αναφέρεται στους Γίγαντες και όχι στους γεννήτορές τους εκπεσόντες ή Εγρήγορους. Το νόημα δεν αλλάζει αν το θεωρήσουμε αυτό και συμφωνεί με το βιβλίο του Ενώχ, ότι «γεννηθέντες υπό πνευμάτων και σαρκός… εν τη γη η κατοίκησις αυτών έσται».
Επομένως, θεωρώ ότι και αυτό το επιχείρημα που εκφράστηκε από τον ‘Aγιο Αυγουστίνο δεν αποκλείει την ορθότητα του κειμένου του Ενώχ.
Το κεντρικότερο, όμως, επιχείρημα των επικριτών του βιβλίου είναι ότι, σύμφωνα με αυτούς, οι ‘Aγγελοι δεν είναι δυνατό ως πνεύματα να τεκνοποιήσουν. Θα σταθούμε εδώ περισσότερο.
Στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, ο Χριστός αναφέρει ότι «εν γαρ τη αναστάσει ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται αλλ’ ως άγγελοι Θεού εν ουρανώ εισί».
Στηριζόμενοι πάνω σε αυτό, οι επικριτές του βιβλίου ισχυρίζονται ότι ο ίδιος ο Χριστός έχει δώσει τελεσίδικη απάντηση σε αυτές τις θεωρίες. Και πάλι, όμως, ο Θεάνθρωπος θα μπορούσε να εννοεί όχι τους Αγγέλους ως σύνολο αλλά εκείνους που επέλεξαν να μη μιανθούν, τους δίκαιους αγγέλους που απάντησαν στο κάλεσμα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ και παρέμειναν στον Παράδεισο.
Δεν ξεκαθαρίζει σε καμία περίπτωση αν οι ‘Aγγελοι έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ζωή ή όχι. Οι ‘Aγγελοι υποτίθεται ότι είναι άφυλα πνεύματα, τουλάχιστον στην Ορθόδοξη παράδοση που κατ’ ανάγκην απεικονίζονται με νεαρή αντρική μορφή στην εικονογραφία, όπως και οι Δαίμονες.
Ωστόσο οι τελευταίοι έχουν κατηγορηθεί για ασέλγειες σε βάρος ζωντανών ανδρών και γυναικών, με τη μορφή των Incubi – Succubi. Δεν γνωρίζω εάν έχει αναφερθεί περίπτωση τεκνοποίησης αλλά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις σεξουαλικών επαφών. Η Ιερά Εξέταση κατηγορούσε μάγισσες για ασελγείς πράξεις με δαίμονες, ‘Aγιοι της εκκλησίας αναφέρουν ότι είχαν ταλαιπωρηθεί από αυτούς.
Η τεκνοποίηση από Θεούς και Θεές είναι κοινή παράδοση σε ολόκληρο τον κόσμο και η άμωμος σύλληψη του Χριστού και άλλων, έγινε με τη μεσολάβηση ενός πνεύματος και υποτίθεται πως και ο Αντίχριστος της χριστιανικής παράδοσης θα είναι προϊόν μιας τέτοιας άνομης σύλληψης.
Κάτι που συνήθως διαφεύγει της προσοχής όλων αυτών που έχουν ασχοληθεί με το θέμα που διαπραγματευόμαστε, είναι η στάση των θυγατέρων των ανθρώπων. Για ποιο λόγο δέχτηκαν χωρίς να φοβούνται (το λιγότερο) την επαφή με πνευματικές οντότητες που προφανώς διέφεραν εντελώς από αυτές;
Σε ολόκληρη τη φύση, το θηλυκό πρέπει να νιώσει μια έλξη για το αρσενικό, το οποίο μπορεί να είναι ωραίο ή άσχημο, πάντως μοιάζει με τα άτομα του είδους του, εάν εξαιρέσει κανείς τουλάχιστον τις διαστροφές.
Θα μπορούσαν λοιπόν οι Εγρήγοροι να είχαν εξαπατήσει τις γυναίκες, εμφανιζόμενοι με ανθρώπινη μορφή; Φυσικά και θα μπορούσαν, ολόκληρη η Παλαιά Διαθήκη αλλά και το βιβλίο του Ενώχ αναφέρουν ότι οι ‘Aγγελοι μπορούν να αποκτούν ανθρώπινη μορφή όταν το θελήσουν, επομένως, λογικά, θα έπρεπε να εμφανιστούν μπροστά τους ως άνθρωποι.
Αν δήλωσαν την ταυτότητά τους δεν το ξέρουμε, πάντως ίσως και να το έκαναν, αλλιώς ο Θεός δεν θα είχε λόγο να εξοργιστεί με τις γυναίκες, αφού έπεσαν θύμα απάτης. Αλλά ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης έχει τόσα ανθρώπινα ελαττώματα που κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τον τρόπο που θα αντιδρούσε.
Οι χριστιανικές αντιλήψεις φαίνεται να τοποθετούν την πτώση των Αγγέλων σε προανθρώπινες εποχές, πριν από τη δημιουργία του Αδάμ. Η Γένεση αναφέρει ότι η εξαπάτηση της Εύας από τον Όφι συνέβη στον Παράδεισο, επομένως η Πτώση πρέπει να είχε συμβεί νωρίτερα. Όμως, ο Ενώχ μας διηγείται ότι ήταν στα χρόνια του Ιάρεδ που κατέβηκαν οι Γρηγορούντες στο όρος Ερμώμ, δηλαδή σε εποχές που οι άνθρωποι ζούσαν ήδη στη Γη, εκδιωγμένοι από τον Παράδεισο εδώ και πολλές γενεές, τουλάχιστον έξι στον αριθμό. Και αν όντως το μήλο συμβολίζει τις γνώσεις που δεν έπρεπε ποτέ ένα πνεύμα να αποκαλύψει σε ανθρώπους, τότε θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι ο συγγραφέας της Γένεσης είχε υπ’ όψην του την αφήγηση του Ενώχ, αν και ο ίδιος ή κάποιοι άλλοι φρόντισαν να τη λογοκρίνουν και να την καλύψουν πίσω από ένα συμβολισμό.
Η γέννηση του Νώε
Ο Λάμεχ, εγγονός του Νώε, παντρεύτηκε και όταν η γυναίκα του απέκτησε παιδί, τρόμος κατέλαβε την ψυχή του. Η σάρκα του παιδιού ήταν λευκή σαν το χιόνι και ρόδινη όπως το τριαντάφυλλο, ενώ και τα μαλλιά του ήταν και αυτά λευκά. Μόλις άνοιξε τα μάτια του φωτίστηκε το δωμάτιο και μόλις άνοιξε το στόμα του άρχισε να υμνεί το Θεό.
Ο Λάμεχ, φοβούμενος μήπως δεν ήταν δικό του το παιδί αλλά ενός αγγέλου, έστειλε τον πατέρα του τον Μαθουσάλα στον Ενώχ, που ήδη κατοικούσε με τους αγγέλους, για να τον συμβουλευτεί.
Ο Ενώχ τον διαβεβαίωσε ότι ήταν δικό του παιδί, του εξιστόρησε την πτώση των Γρηγορούντων αγγέλων και του προφήτευσε ότι ο Νώε θα επιζούσε από τον κατακλυσμό που θα αφάνιζε τους ανθρώπους και τα προϊόντα των μιαρών ενώσεων με τους εκπεσόντες.
Σχόλια
Σε πρώτη φάση η εικόνα του Νώε μοιάζει με αλβινισμό, νόσο κατά την οποία δεν παράγεται καθόλου μελανίνη στο σώμα. Κανένας albino, όμως δεν μπορεί να μιλήσει από τη στιγμή της γέννησής του.
Στην απορία του Λάμεχ φαίνεται πως η πεποίθηση για τις αναπαραγωγικές ικανότητες των αγγέλων ήταν κοινή και δεν θα μπορούσε να είχε επηρεαστεί από τον Ενώχ, αφού ο τελευταίος μόλις τότε αποκάλυψε στο Μαθουσάλα την πτώση των Εγρήγορων και τον επερχόμενο κατακλυσμό.
Θα μπορούσε η περιγραφή του Νώε να είναι μια συμβολική αναφορά στη δημιουργία της λευκής φυλής; Δυστυχώς δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα στοιχεία για τόσο μεγάλη αρχαιότητα των Εβραίων ούτε και υπάρχουν αναφορές για την εμφάνιση των υιών του Νώε. Εδώ, όπως και στην ιστορία του κατακλυσμού, φαίνεται ίσως πιο έντονα από ποτέ η πιθανότητα επιρροής των αντιγραφέων ή και των συγγραφέων από προγενέστερές τους πηγές.
Ο Ενώχ ζούσε ήδη με τους αγγέλους σε έναν τόπο μακρινό μεν αλλά προσβάσιμο από το Μαθουσάλα. Που μπορεί να ήταν αυτός ο τόπος κανείς δεν γνωρίζει. Πάντως, μετά από κει ο Ενώχ ανελήφθη στους ουρανούς.
Στέκουν λογικά οι απόψεις όλων εκείνων που ισχυρίζονται ότι δεν ήταν άγγελοι αλλά νοήμονα όντα από άλλους πλανήτες που συνευρέθησαν με τις θνητές κατεβαίνοντας από τα ιπτάμενα οχήματά τους και λόγω της διαφοράς στο γενετικό υλικό γέννησαν γίγαντες; Αυτό το αφήνω στην κρίση σας.
Επίλογος.
Το βιβλίο του Ενώχ παρουσιάστηκε εντελώς συνοπτικά και με μεγαλύτερο βάρος στην πτώση των αγγέλων και λιγότερο στη γέννηση του Νώε. Φυσικά όμως, το κείμενο δεν περιλαμβάνει μόνο αυτά τα γεγονότα αλλά και περιγραφές για άλλες σφαίρες ύπαρξης, ερμηνείες των ουράνιων φαινομένων, τα ονόματα των «αρχόντων» των ουράνιων σωμάτων ή αγγέλων των δυνάμεων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται. Τα αποσπάσματα αυτά περιέχουν πολλά δυσνόητα σημεία και αποτελούν πρόσφορο έδαφος για μελέτη.
Ο αποκλεισμός του βιβλίου από τη σειρά της Παλαιάς Διαθήκης είναι κατανοητός εφόσον τα όσα περιγράφονται αντιτίθενται στις παραδόσεις που ασπάστηκε η εκκλησία στην προσπάθειά της να εισάγει ένα νέο δόγμα, απαλλαγμένο από παλαιές αντιλήψεις παρεμφερών δογμάτων. Το κατά πόσο το πέτυχε αυτό η εκκλησία είναι ένα θέμα που δεν αφορά το συγκεκριμένο άρθρο.
Ο Θεός του Ενώχ είναι ο τυπικός Θεός ολόκληρης της Παλαιάς Διαθήκης. Σκληρός, τιμωρός, αμετάπειστος, μεγαλειώδης μπροστά στην παντοδυναμία του, ανυποχώρητος μπροστά στη συγγνώμη των εκπεσόντων, με υποψίες ανθρώπινων συναισθημάτων και κυρίως οργής.
Οι Δαίμονες που ταλαιπωρούν του ανθρώπους δεν είναι στον Ενώχ οι Εγρήγοροι. Αυτοί περιγράφονται μάλλον ως θλιβερές φιγούρες, σε αντίθεση με τη χριστιανική παράδοση που τους θεωρεί υπαίτιους κάθε κακού. Στον Ενώχ τα πνεύματα των Γιγάντων είναι εκείνα που προκαλούν τα δεινά, εγκλωβισμένα στην κατώτερη υλική διάσταση από την οποία και γεννήθηκαν.
Η έννοια της απόκτησης γνώσης είναι επίσης διφορούμενη. Από τη μια θεωρείται αμαρτωλή, που τη μετέδωσαν οι εκπεσόντες Εγρήγοροι και από την άλλη ο Ενώχ προσφέρει άφθονη από αυτή. Ενώ δηλαδή παραχωρεί μερικές αστρονομικές και αστρολογικές γνώσεις, μέμφεται τον Ακιβιήλ, τον Ταμιήλ και τον Ασαραβήλ που δίδαξαν τα ίδια πράγματα στις θυγατέρες των ανθρώπων. Οι ομοιότητες με την ιστορία των Τιτάνων και κυρίως με τον Προμηθέα είναι εμφανείς.
Και είναι να αναρωτιέται κανείς εάν όλος αυτός ο τεχνολογικός πολιτισμός που έχουμε αναπτύξει, που μπορεί να καταστρέψει αλλά και να σώσει, ξεκίνησε από ένα μίασμα ή αν είναι ένα Θεϊκό δώρο.
Ποιος Θεός που δεχόμαστε ότι είναι η τέλεια ύπαρξη θα είχε ελαττώματα τόσο εκδικητικά, τόσο ανθρώπινα, που θα στερούσε από τα αγαπημένα του πλάσματα τις γνώσεις για να καλυτερεύσουν τη ζωή τους;
Για αυτό, το βιβλίο του Ενώχ, άσχετα με την ορθότητα ή μη των διηγήσεών του, όπως και όλα της Παλαιάς Διαθήκης, προσφέρονται για γόνιμους προβληματισμούς γύρω από θρησκευτικά- θεολογικά και όχι μόνο ζητήματα.

Τοποθετήσεις Πλακιδίων Μαρμάρων και Πέτρας

                                                                                                                            Τοποθετήσεις Πλακιδίων Μαρμάρων και Πέτρας                                      Καλλιάς Σωτήριος.                                                                                                                                   Εμπειρία, Υπευθινότιτα και Μεράκι.                                                                                                      Εξαπλάτανος Αλμωπίας.                                                                                                                          Τηλ. Επικινονίας 6984873685